Villkor
När du genomför en order hos Spadertass Hälsoshop så godkänner du våra köpvillkor. Om du inte hittar den information du söker, så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via telefon 0765-780878 Våra produkter står för bra kvalité till bra priser och strävan är att du som kund ska känna dig helt nöjd efter ditt köp hos oss.

PRISER

Alla våra priser är inklusive moms.
 
BETALNINGSALTERNATIV
Vi använder oss av
Förskottsbetalning via bg
Förskottsbetalning via Swish
Postförskott
Kortbetalning Paypal (Visa & Mastercard)
 
FAKTURA
För att få varor mot faktura måste du handla till ett ordervärde av minst 1000 kronor. Fakturan ska sedan betalas inom 14 dagar När du väljer faktura som betalningsalternativ anger du ditt personnummer för att en snabb kreditupplysning i realtid ska göras. Dina personuppgifter kommer att behandlas enligt PUL. Förfallodatum på fakturan sätts när ordern har skickats från oss och vid betalning efter detta datum tillkommer en lagstadgad dröjsmålsränta.

DRÖJSMÅLSRÄNTA
Vid försenad inbetalning debiteras dröjsmålsränta (referensränta +8 procentenheter) från och med dagen efter förfallodagen.

PAYPAL
Med detta betalningsalternativ överför du pengar från ditt PayPal-konto till vårt eller betala med kort. Din order behandlas när vi har tagit emot din betalning.
 
OUTHÄMTADE PAKET
Du har i regel 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket. För outhämtade paket kommer Spadertass Hälsoshop att ta ut en avgift på 300 kr. Denna avgift täcker in våra kostnader för leverans- och returfrakt, samt administration.
 
FRAKT UTRIKES
För paket utrikes till Danmark, Finland Island och Norge är frakt- och expeditionskostnad 400 kr oavsett ordervärde. Avser paket upp till  3kg

LEVERANS
Vi behandlar din order så fort som möjligt och vårt mål är att skicka din beställning inom 24 timmar. Ditt paket kommer normalt att levereras inom 2-5 arbetsdagar, men det kan finnas tillfällen då vår leverantör inte kan uppfylla sitt åtagande mot oss och därför lämnar vi inga garantier vad gäller leveransförseningar.
Om ditt paket är synligt skadat, ska detta anmälas på plats till leverantören. Men om ditt paket är helt och din vara har skadats under transporten ska du anmäla detta inom 5 dagar till Spadertass Hälsoshop för att du ska få ersättning. Om paketet skadas vid retur till oss är det du som är betalningsansvarig.
Vi försöker ständigt att fylla på vårt lager och hålla vår webshop uppdaterad, men vi förbehåller oss rätten för slutförsäljning.

För närvarande kan vi erbjuda leverans till Sverige, Danmark,Island Finland och Norge.

Du kan också hämta paketet i vår butik, ring eller maila så bokar vi in den tid som passar. Vill du vara säker på att just din produkt finns hemma, ring oss gärna och kolla innan.
Adress: Björnkullaringen 48 övre plan Huddinge (Flemingsberg).

Enligt distansavtalslagen har du 14 dagar på dig att ångra ditt köp från den dag du mottog din vara. Meddela därför oss via kundtjänst innan tiden för ångerfristen har löpt ut och skicka sedan tillbaka varan inom 30 dagar från när du mottog den. Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten om vi gjort fel betalar vi den nya frakten från oss till dig. Varan ska vara i oskadat och oanvänt skick i obruten förpackning när vi tar emot den för att återbetalning till dig ska kunna göras. Ange returorsak och ditt ordernummer i paketet när du returnerar varan. Skicka gärna med kvittot för en enklare hantering.
Outhämtade paket räknas inte som ånger.

Skadat gods
Om paketet är skadat vid leveransen, ska detta anmälas på plats till fraktfirman. Är paketet helt, men din vara är skadad så vänder du dig till Spadertass Hälsoshop. Det gäller även om du upptäcker ett fel på din vara. Vår kundtjänst har telefonnummer: 0765-780878 och e-post: kundtjanst@spaderhalsa.se
För att en reklamation ska godkännas måste det vara ett ursprungsfel på varan.
Om vi godkänner din vara som reklamation kommer vi i första hand att ersätta med samma vara , annars skickar vi en likvärdig vara. Vi står för frakten vid reklamationer som blir godkända och återbetalar dig beställningsbeloppet om din vara är slut i lager och inte väntas bli tillgänglig inom en skälig tid. Till en början står du själv för returfrakten, men får tillbaka summan om reklamationen godkänns.
Är det så att vi godkänner en felaktig vara ger vi också 5% på ditt nästa köp hos oss. Skriv gärna detta i kommentarsfältet så vi vet.
Vi reserverar oss för mindre förändringar som har gjorts i produktionen efter att bilden har tagits och publicerats,  Vi reserverar oss även för eventuella skrivfel